SRI LANKA


 

"අලංකාර සබැඳියාවන්" (කෙටි කතාව)


විද්‍යා කලබලයෙන් නිවස තුළට පැමිණියාය .. පාර්වතී මවගේ ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු නොදී සෝෆාවේ වාඩි වූවාය.

"ඔයාට මාත් එක්ක කතා කරන්න ඕන නැද්ද?" පාර්වතීගේ මව විමසුවාය.

ඇය කුස්සිය වෙත ගොස් "මොකක්ද ප්‍රශ්නේ, මොකක් හරි ප්‍රශ්නයක්ද? කට ඇරලා මට කියන්න. සුසුම් හෙළන්න. මගේ සහෝදරයා දැන් එයි. ඔහුට කියන්න" යනුවෙන් පැවසුවාය.

ගැටලුව කුමක් වුවත් වැඩිමහල්ලාගේ තීරණය පාර්වතීගේ මවගේ තීරණයයි. 

"එයා තමයි ගැටලුව ..." විද්‍යා දැඩි ලෙස පැවසුවාය.

"ඔබ මොකද කියන්නේ?" මව පුදුමයෙන් ඇසුවාය. 

විද්‍යා පිළිතුරු දුන්නේ නැත

"අතරමං වෙන්න එපා!" අම්මාගේ අත්පොළසන් නැවත ලැබුනි

විද්‍යා බියපත් හඩින් ආයාචනා කළාය "නැන්දම්මාට කතා කරන්න. එය සමඟ කටයුතු කළ හැක්කේ සහෝදරයාට පමණි."


අයියාගේ නිවස අල්ලපු ගෙදර ය. පාර්වතීගේ මව මැසිවිලි නැඟුවේ යම් දෙයක් වැරදී ඇති බවට විද්‍යා බිය වන බවයි

විද්‍යා තම ජීවිතයට වඩා තම සහෝදරයාට ආදරය කරයි.

ඇගේ පියා මිය යන විට වයස අවුරුදු 7 ක් වූ විද්‍යාගේ පියා, විද්‍යාගේ අන්තිම පැතුම අනුව අධ්‍යාපනය හදාරා අද වැඩ කරන්නේ නම්, එය එම සහෝදරයාගේ පරිත්‍යාගයේ පිළිබිඹුවකි.

"අන්නනුකේත අන්නි" ( අයියටම හරියන ණෑනා)

නැන්දම්මා නම් විද්‍යාව ඇති දැඩි කර හොඳ සහකාරියක් සොයා ගැනීමේ අදහසින් දරුවෙකු ඇති දැඩි කළාය.

අධ්‍යාපනය සඳහා ජීවත් වන සහෝදර සහෝදරියන්.

විද්‍යා ද ඇගේ සහෝදරයා සහ මස්සිනා සමඟ ජීවිතයක් ගත කළාය. 

විද්‍යා තම සහෝදරයාගෙන් අහන්නේ නැතිව කිසිම තීරණයක් ගන්නේ නැත.

මනාලිය ආවා

"විද්‍යා, මොකක්ද ප්‍රශ්නය?"

"මස්සිනා, මම වැඩ කරන ස්ථානයේ සුරේෂ් සමඟ හෝටලයක තේ බොමින් සිටියෙමි. මගේ මස්සිනා එය දුටුවේය." විද් යා අකමැත්තෙන් පැවසුවාය.

"ඔයා මොකුත් කිව්වද?" නැන්දා ඇසුවාය.

විද්‍යා කිව්වා, "නැහැ, මම මුකුත් කිව්වේ නැහැ. මම වහාම ගියා. ඒකයි මට බය."

"හරි ඔයා ගිහින් කන්න. මම ඒක බලාගන්නම්" නැන්දම්මා පැවසුවාය

"නෑ මස්සිනා අයියා එන්නකෝ.... එහෙනම් මම කෑවා"        

විද්‍යා අකමැත්තෙන් පැවසුවාය.

"ඔයා මොකුත් කිව්වද?" නැන්දා ඇසුවාය ?

විද්‍යා කිව්වා, "නැහැ, මම මුකුත් කිව්වේ නැහැ. මම වහාම ගියා. ඒකයි මට බය."

"හරි ඔයා ගිහින් කන්න. මම ඒක බලාගන්නම්" නැන්දම්මා පැවසුවාය

"නෑ මස්සිනා අයියා එන්නකෝ එහෙනම් මම කෑවා" විද්‍යා පැවසුවාය.

මගේ අයියාත් ආවා විද්‍යා. ඇය බියෙන් නැන්දම්මාගේ අතින් අල්ලා ගත්තාය.

"මොකක්ද ප්‍රශ්නේ? නියමයි මැඩම්, අපි රහස් දෙයක් ගැන කතා කරමු," සහෝදරයා පැවසීය.

"කිසිවක් නිෂ්ඵල නොවේ," මනාලිය පැවසුවාය.

'විද්‍යාගේ මොකක් හරි අවුලක් තියෙනවා. මට කියන්න එපා. පාර්වතීගේ මව කුස්සියෙන් එළියට ආවේ මගෙන් අසන්නට මෙනි

"මම දන්නවා මගේ අම්මට ඇය සමඟ ප්‍රශ්නයක් තිබෙන බව. ඒක ඉවරයි. අපේ තාත්තා ඇයට මනමාලයෙක් සොයනවා" ඔහුගේ සහෝදර ඉබ්‍රාහිම් විහිළු කළේය.

"මම සුරේෂ්ට කීවේ සුරේෂ්ගේ ආදරය කුමක්දැයි ඔහුට කීමට ඔහුගේ සහෝදරයාගේ කැමැත්ත නොමැතිව මෙම නිවසේ කිසිවක් සිදු නොවන බවයි. අයියාගේ කැමැත්ත නොමැතිව කිසිවක් සිදු නොවීය. මම ඔහුට අයියා සමඟ කතා කිරීමට හෝටලයේ වාඩි වී සිටියේ නැත."

"අහන්නේ නැති කොල්ලට මම කතා කළා. එයා මට කිව්වා ඔයාට එයා ඕනේ කියලා. එයා හොඳ කොල්ලෙක්. මම ආවේ එයාගේ තාත්තාටයි අම්මටයි කතා කරන්න. මම දන්නවා. එයා හොඳ පවුලක්. ඔයාට ඇවිත් කෙල්ලව බලන්න පුළුවන් ලබන සතිය."

"මෙය එතරම් නරක රංගනයක්ද?" පාර්වතීගේ මව පැවසුවාය

ඒ සමඟම අතුරු පාරේ මුස්ලිම් පල්ලියේ මග්රිබ් යාච්ඤා ව සඳහා "අසාzන්" හඩ නැඟීය. 

"ඉබ්‍රාහිම්, අපි ගිහින් සලාතය ඉවර කරගෙන ඇවිත් කෑම කමු" පාර්වතීගේ මව පැවසුවාය

පාර්වතීගේ මවගේ දෙනෙතින් කඳුළු ගලා ආවේය.

අතීත මතකයන් ඇයව ආකර්ෂණය කළේය,

හමීඩ් හාජියාර් නගරයට ආගන්තුකයෙක් නොවේ. හමීඩ් හාජියාර් මහතා කුල භේදයෙන් හා ආගම් වලින් ඔබ්බට ගිය රාජ්‍ය සේවකයෙකු වූ බැවින් ගම්වාසීන් ඔහුට බෙහෙවින් ආදරය කළේය. සුභායිතාගේ බිරිඳටත් එසේමයි.

සාමාන්‍ය ධනවත් පවුලක්. එකම දරුවා එයා කිව්වා, "නැහැ, මම මුකුත් කිව්වේ නැහැ. මම වහාම ගියා. ඒකයි මට බය.                                     

සමීප ඥාතීන් යැයි කීමට කිසිවෙක් නැත. දුර බැහැර ඥාතීන් විටින් විට පැමිණෙනු ඇත.

නිවස අල්ලපු ගෙදර නිසා ආඩ්මුරුගන් අයියාගේ පවුලේ අය සමඟ ඉතා සමීප විය.

ගමේ මිනිස්සු මුරුගන් දෙවියන් සහ ඔහුගේ බිරිඳ පාර්වතී "පාර්වතී අම්මා" යනුවෙන් ආදරයෙන් හඳුන්වති.

ඔවුන් දෙදෙනාටම ඇත්තේ එකම ගැහැණු ළමයින්ගේ අධ්‍යාපනයයි ..

සුවපහසු පවුල. මුරුගන් අයියා පාර්වතියම්මා ගමේ පාසලේ ව්‍යාපාරිකයෙකු සහ ගුරුවරයෙකු විය

පවුල් දෙක එකම ලේ බව ගමේ අය ද දැන සිටියහ.

සමහරුන්ට එම සම්භාව්‍ය සම්බන්ධතාවය ඊර්ෂ්‍යාවක් ඇති කළත් විදහා දක්වන්නේ නැත.

මුරුගන් අයියා සහ පාර්වතී අම්මා ඉබ්‍රාහිම් කෙරෙහි දැඩි ඇල්මක් දැක්වූහ.

ඔවුන්ගේම දියණිය වන හමීඩ් හජියාර් සහ ඔහුගේ බිරිඳ මෙන් ඉබ්‍රාහිම්ට වඩා අවුරුදු හතරක් බාල වූ විද්‍යාට ඔවුහු ආදරය කළහ.

විද්‍යා සහ ඊබ්‍රාහිම් අතර සහෝදර සහෝදරියන්ගේ සම්බන්ධතාවය ගස් මුල් මෙන් ඉතා ගැඹුරට වැඩෙමින් තිබුණි.

එම සම්බන්ධතාවය පැහැදිලි ධාරාවක් විය. කුලය යනු ආගම් ඉක්මවා ගිය පූජනීය සම්බන්ධතාවයකි.

ඉබ්‍රාහිම්ට වයස අවුරුදු හයේදී ඔහුගේ මව සහ පියා හදිසි අනතුරකින් මිය ගිය අතර ඔහු තනි විය.

 බොහෝ දෙනෙකුට ඉබ්‍රාහිම් හදා ගැනීමට උත්සාහ කළ නොහැකි විය.ඉබ්‍රාහිම් මුරුගන් දෙවියන්ගේ පවුල සමඟ සිටින බව මවා පාමින් ඔවුන් සමඟ ජීවත් විය.

මුරුගන් දෙවියන් ඉස්ලාමීයයෙකු ලෙස ඉබ්‍රාහිම්ව ඇති දැඩි කළේය.

අයියා මුරුගන් ගමේ පාසල් පරිපාලනය සමඟ කතා කර ඔහුට නිවසේ ඉගෙනීමට අවශ්‍ය සියලු කටයුතු සම්පාදනය කළේය.

පාර්වතී ඇගේ මවට පවසනු ඇත, "පාර්වතී. ඉබ්‍රාහිම් අපේ පුත්‍රයා ය. මා නොමැති විටත් ඔහු ඉස්ලාමීයයෙකු ලෙස වැඩෙනු ඇත."

"ඔයා එහෙම හිතන්න එපා. මම එයාව මගේ දරුවෙක් මෙන් හදා වඩා ගන්නවා" පාර්වතීගේ මව පැවසුවාය.

විද්‍යාට වයස අවුරුදු හත වන විට මුරුගන් දෙවියන් අවදි වූයේ නැත. දරුවන් රැක බලා ගැනීමේ වගකීම

පාර්වතී අම්මා වෙත පැවරී ඇත. -

 ඉස්ලාමීයයෙකු ලෙස සහ ඉංජිනේරුවරියක ලෙස වැඩිමහල් දරුවා ලෙස ඉබ්‍රාහිම්ව ඇති දැඩි කිරීම ගැන පාර්වතී අම්මා ආඩම්බර වේ.

පෞද්ගලික ආයතනයක වැඩ කිරීම, ලොකු පඩියක් පියාගේ දේපලයි.මුරුගන් අයියාගේ වත්කම් සියල්ලම ඔහුගේ නමට ඇතත් සියල්ල ඔහුගේ මව සහ සහෝදරියයි.

ඔහුගේ මව සහ සහෝදරිය රැකබලා ගැනීමේ වගකීම ඊබ්රාහිම් භාර ගත්තේය. විද්‍යාව හැදී වැඩුනේ විද්‍යාව වන අතර අද ඇය ද පෞද්ගලික ආයතනයක රැකියාව කරන්නීය.

එසේ වුවද විද්‍යා තම සහෝදරයාගෙන් උපදෙස් නොගෙන කිසිදු තීරණයක් ගන්නේ නැත.

ඇය තම මවට සහ මස්සිනාට විරුද්ධව කතා කරනු ඇත. ඇය කිසි විටෙකත් තම සහෝදරයාට විරුද්ධව වචනයක්වත් කතා කළේ නැත.

එම සම්බන්ධතාවය පිළිබදව ගම්වැසියන් ආඩම්බර විය.

.ඉබ්‍රාහිම් විසින් මනාලයෙකු සෙවීමේදී යම් යම් කොන්දේසි පනවා ඇත.

"මගේ මව හින්දු භක්තිකයෙක්. මගේ එකම සහෝදරිය වන විද්‍යා ද හින්දු භක්තිකයෙක්. මම නොසිටින විටත් මට ඔවුන්ට ආදරය කළ යුතුයි." තැරැව්කරුවන්ට කීමට අවශ්‍ය වූයේ කදීජා ය.

ඉබ්‍රාහිම්ගේ විවාහය ඉස්ලාමීය නීතියට අනුව සිදු වූ බව පාර්වතීගේ මව පාසල් පරිපාලනයට පැවසුවාය.

කදීජා ද ඇගේ සැමියාගේ කැමැත්තට ප්‍රිය කළාය.

"ඔබේ මව බඩගිනි වූ විට ඔබ කෑමට සූදානම්ද?"

"ඔව්, ඇවිත් කන්න," ඇය පැවසුවාය.

"සහෝදරයා! ඔබ මා සමඟ තරහෙන් සිටිනවාද?" විද්යා දෙගිඩියාවෙන් ඇසුවේ ඇගේ දෑසින් කඳුළු ගලාගෙන යමින් ය.

"ඉලම්මා - විවාහයෙන් පසු අප සියලු දෙනා හැර යාම ගැන කරදර වෙන්න" ඔහු පැවසුවේ කලබල වූ දෑසිනි.

තම සොහොයුරාගේ දෙනෙත් ප්‍රථම වරට වෙව්ලන අයුරු දුටු විද්‍යාගේ පපුව පුපුරා ගියේය.

කදීජා තම මස්සිනා වැළඳගෙන හඩන්නට වූවාය.

"මස්සිනා මට විවාහ වෙන්න ඕන. මම ඔයා එක්ක ඉන්නවා." 

"විද්‍යා එසේ කිව යුතු නැත. ඔබේ සහෝදරයා කනස්සල්ලට පත්ව සිටී.

එය ඔහුගේ යුතුකමයි ... මෙම යුතුකම ඔහුව තෘප්තිමත් කරන්නේ ඔබ බර අඩු වුවහොත් පමණි," කදීජා විද්‍යාව සැනසීය ...........


Post a Comment

0 Comments