
එවන් සන්දර්භයක් තුළ මතු කී "එක් රටක් එක් නීතියක් යන"ඊනියා නියාය පත්රය තුළ මුස්ලිම් විවාහ සහ දික්කසාද පනත ඉස්ලාමීය ආගමික විද්වතුන් සහ ඉස්ලාමීය සමාජයේ පූලූල් සාකච්ඡාවකට ලක් නොකර අධිකාරිවාදීව ගෙන ඒමට.ප්රයත්න දැරීම කරන්නේ බෙදුම්වාදී පටු දේශපාලන අවශ්යතාවයන් මුල්කරගෙන බව සුපැහැදිලි ය.ඕනෑම නීති සම්ප්රදායක් කාලානුරූපව වෙනස් කර ගැනීමේ අවශ්යතාවයන් පැවතිය හැකිය.
එම නීතිය අත්තනෝමතිකව ප්රතිසංස්කරණය කිරීමට කැස කැවීම ස්ලාමීය ජනතාවගේ සාධාරණ සැකයට හේතු වන බවද පෙන්වා දිය යුතුය.
මේ සටහන ලියන මා උප්පත්තියෙන් බෞද්ධයකු වුවත් මට තිබෙන ස්ලාමීය ආගමික හා සංස්කෘතික දැනුම අනුව යෝජිත සංශෝධන මගින් ඉස්ලාම් ආගමේ මූලධර්ම වලට සහ විශ්වාසයන්ට පටහැනි ආකාරයට එකී
සංශෝධන නිර්දේශ වී ඇති බව පෙන්වාදෙනු කැමැත්තෙමි
මුස්ලිම් විවාහ සහ දික්කසාද නීතිය ශුද්ධවූ අල් කුරාණයේ
ඉගැන්වීම් වලට අනුව සකස්ව ඇති ෂරීයා නීතිය මත පදනම්ව සාදන ලද පුද්ගලික නීතියකි.

එම කූරාන් වැකියට අනුව කිසිම පුරුෂයකුට කාන්තාවක් ඇගේ කැමැත්තෙන් තොරව විවාහ කරගැනීමට අවසරයක් නැත.ඒ අනුව සෑම කාන්තාවකටම සිය විවාහය සම්බන්ධයෙන් ස්වාධීනව සිය අභිමතය පරිදි තීරණයක් ගැනීමට ඉස්ලාමීය ආගමෙන් ඉඩප්රස්ථාව ලබා දී තිබේ.
පුදුමය වන්නේ මතු සඳහන් නීතිය වෙනස් කිරීමට පත් කළ විද්වත් කමිටුවේ සුපිරි මොළ වලට එම සරල.
ඇත්ත නොතේරීමයි.ඇතැම් විට ඔවුන්ට නොතේරෙනවා නොවෙයි නොතේරෙන ලෙස කරුණු ඉදිරිපත් කරනවා විය හැකියි මක්නිසාද,? ඔවුන් එම කමිටු වලට පත් කරන දේශපාලක තුමන්ලාගේ අභිප්රාය ඉටු කිරීමට ඔවුන් බැඳී සිටින හෙයිනි.
නැගෙන ප්රශ්නයකි.
ඉහත කී කමිටුව විසින් මේ ආකාරයට දී ඇති නිර්දේශ මහදැන මුත්තා මුට්ටියක් හිරකර ගත් එළුවා බේරා දෙන ලෙසට කල ඇරයුමට දුන් විසඳුම සිහි ගන්වන්නකි.
යථාර්ථයක් පවතින්නේ නම් කළ යුතු හොඳම දෙය වන්නේ චාරිත්රානුකූල විවාහයක් සිදුකළ බවට ප්රමාණවත් සාක්ෂි තිබේ නම් එය නෛතික විවාහයක් ලෙස පිළිගැනීම නොවේද?
වඩාත් හොඳ සමාජ ආරක්ෂණයක් එමඟින් සහතික නොවන්නේ ද?
ඉස්ලාම් ධර්මයේ පිළිගැනීමට අනුව හදිස් පොත් වල
තිබෙන මෙම වැකිය මගින් විවාහය කොතරම් ඉහළ සමාජ ආරක්ෂණයක් ජනිත කරනවාදැයි බලන්න"පිරිමියෙකු විවාහ වන විට ඔහු තම ආගමෙන් අඩක් ඉටු කරයි"(නබී මුහම්මද්- බයිහකී) මෙයින් ප්රකාශවන්නේ අල්ලා.සූභානෝතාලා (නැමදීමට සුදුසු එකම දෙවියන්) කෙරෙහි ඉස්ලාම් භක්තික පිරිමියෙකු පැවැත්විය යුතු විශ්වාසය හරි අඩක් විවාහයෙන් සම්පූර්ණ වන බවයි.
අපට දැනගන්නට තිබෙන තොරතුරු අනුව ඉහත කී ආකාරයේ නිර්දේශ කිහිපයක් අදාළ කමිටුව විසින් ඔවුන් පත් කළ දේශපාලන අඥානයන් ගේ මනදොළ සපුරන ආකාරයට ඉදිරිපත් කර තිබේ. තවදුරටත් අප මෙවැනි අමනකම් නො කළ යුතුවා සේ ම ඉවසා සිටීම ද නොකළ යුතුය .

අප රටේ ජනතාව බෙදූම්වාදී දේශපාලන න්යායපත්ර නිසා බැටකෑ ප්රමාණය ලේ වැගිරෑ ප්රමානය බේදභින්නවූ ප්රමානය මෙන්ම එක්සත්ව රට ගොඩනගන්න තිබූ අවස්ථාවන් අහිමි කරගත් ප්රමානය දැන්
අවසන්.කරීමට කාලය එළඹ ඇත.. එනිසා අදාළ පනතේ වෙනස්කම් ප්රජාතන්ත්රවාදීව විනිවිද පෙනෙන ලෙස වගකීමෙන්
සහ වගවීමෙන් සිදුකළ යුතු බව අවධාරණය කරමු.
සරත් කුමාර දුල්වල
සභාපති විශ්ව කලා විගමනික සංසදය
0 Comments